Wat een avond...
Charlotte won tegen Brecht in een vreemde partij,
na gewonnen uit de opening te komen met wit stond zwart uiteindelijk iets beter,
om dan daarna in een toreneindspel een pion weg te geven en alsnog te verliezen.
Willem won vrij overtuigend tegen Eric Van de Wynkele, die het oud-indisch hanteerde,
maar waar Willem overtuigend een kwaliteit offerde om de koning in het centrum te
houden, om het vervolgens alsnog met een combinatie af te maken.
Stijn won van Gert Cant in een 2.h3 hollands, waarbij hij met wit speelde.
Hoewel hij slechter uit de opening kwam wist zijn tegenstander toch af te wikkelen
naar een eindspel dat beter was voor Stijn. Met een pion meer wist hij zo droog te winnen.
Ik speelde mijn vertrouwde Caro-Kann tegen David, en ik kwam op zet 9 al iets beter
te staan in de fameuze advance variation 3.c5, met slaan op c5, e6 en a3!?,
hoewel ik zelf afweek van bestaande theorie om voorbereidingen uit de weg te gaan.
In de eindstelling sta ik 2 pionnen voor (relatief gezien 1) en heb ik een beslissend
voordeel, maar er zaten complicaties in de stelling, dus besloot David wijselijk remise
voor te stellen, wat ik met 4 minuten op de klok jammer genoeg niet kon weigeren.
Tenslotte wint Hans de laatste partij van de dag tegen Jan van Leeuwen, in een eindspel
met hevige tijdnood waar een hoop magische dingen gebeurd zijn, en Hans wellicht
iets eerder en eenvoudiger had kunnen winnen. Maar hij speelde wel steeds door in
een stelling die wellicht remise was, ondanks de remisevoorstellen, en won.
Een echte man, die Hans, waren David en ik ook maar zo...
Ik zie trouwens net dat je me voor was Tim, dat vind ik laag van je, mits ik tenminste
details heb