Caballos Forum Index
RegisterSearchFAQMemberlistUsergroupsfChatLog in
Reply to topic Page 4 of 6
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Clubkampioenschap Jean Jaurès 09-10
Author Message
Reply with quote
Roel wrote:
Hoe kan je hier zo overtuigd van zijn?

Hij gaat natuurlijk geen 1. e4 spelen.

Zelf als ik 1.e4 speel zal die het nog niet doen.

View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Reply with quote
David heeft ook partijen gewonnen met 1. c3. Kwestie van de Caro-Kann eens met een tempo extra op het bord te krijgen.

Dat gaat het worden Glen! Fantastisch, ik denk dat je David zijn tactiek ontcijfert hebt.

Maar dan ga je er van uit dat ik zo dom ga zijn om 1.e5?! te spelen Wink

om maar eens de eerste te zijn met een update ^^

david en roel spelen remise
stijn wint, willem wint, charlotte wint
hans melkt een remiseachtig eindspel uit en slaagt er in de late uurtjes in om het te winnen

bijna alleen maar blije gezichten dus Smile
details volgen door de rest! :p

Charlotte won tegen Brecht in een vreemde partij,
na gewonnen uit de opening te komen met wit stond zwart uiteindelijk iets beter,
om dan daarna in een toreneindspel een pion weg te geven en alsnog te verliezen.

Willem won vrij overtuigend tegen Eric Van de Wynkele, die het oud-indisch hanteerde,
maar waar Willem overtuigend een kwaliteit offerde om de koning in het centrum te
houden, om het vervolgens alsnog met een combinatie af te maken.

Stijn won van Gert Cant in een 2.h3 hollands, waarbij hij met wit speelde.
Hoewel hij slechter uit de opening kwam wist zijn tegenstander toch af te wikkelen
naar een eindspel dat beter was voor Stijn. Met een pion meer wist hij zo droog te winnen.

Ik speelde mijn vertrouwde Caro-Kann tegen David, en ik kwam op zet 9 al iets beter
te staan in de fameuze advance variation 3.c5, met slaan op c5, e6 en a3!?,
hoewel ik zelf afweek van bestaande theorie om voorbereidingen uit de weg te gaan.
In de eindstelling sta ik 2 pionnen voor (relatief gezien 1) en heb ik een beslissend
voordeel, maar er zaten complicaties in de stelling, dus besloot David wijselijk remise
voor te stellen, wat ik met 4 minuten op de klok jammer genoeg niet kon weigeren.

Tenslotte wint Hans de laatste partij van de dag tegen Jan van Leeuwen, in een eindspel
met hevige tijdnood waar een hoop magische dingen gebeurd zijn, en Hans wellicht
iets eerder en eenvoudiger had kunnen winnen. Maar hij speelde wel steeds door in
een stelling die wellicht remise was, ondanks de remisevoorstellen, en won.

Een echte man, die Hans, waren David en ik ook maar zo...

Ik zie trouwens net dat je me voor was Tim, dat vind ik laag van je, mits ik tenminste
details heb Wink

Hans die weer begint te winnen en een max score heeft in de C-reeks?!

Stijn die zelfs nog wint met super aggressieve openingen!

Charlotte die speelt tegen Brecht? CUpchallenger? Omdat Evy dacht ik nrml tegen Brecht had moeten spelen.

Maar van Willem een sterk resultaat! Weeral 2050+ op zijn lijstje. Hij maakt het maar al te bont tegen woordig! Proficiat!

David- Roel zie ik het notatie formulie van liggen en volg ik zo half mee :p ik zie weer wilde zotte complicaties, een echte David partij dus. Mss zien we later een analyse in het vertrouwelijk.

Komaan Roel! Laat je niet doen è! Waar blijven de volle punten?!

Thankjs trouwens voor de snelle update ;) zo heb ik snel nog iets te doen voor dat ik naar school moet :p

Wat een avond...

Charlotte won tegen Brecht in een vreemde partij,
na gewonnen uit de opening te komen met wit stond zwart uiteindelijk iets beter,
om dan daarna in een toreneindspel een pion weg te geven en alsnog te verliezen.

Willem won vrij overtuigend tegen Eric Van de Wynkele, die het oud-indisch hanteerde,
maar waar Willem overtuigend een kwaliteit offerde om de koning in het centrum te
houden, om het vervolgens alsnog met een combinatie af te maken.

Stijn won van Gert Cant in een 2.h3 hollands, waarbij hij met wit speelde.
Hoewel hij slechter uit de opening kwam wist zijn tegenstander toch af te wikkelen
naar een eindspel dat beter was voor Stijn. Met een pion meer wist hij zo droog te winnen.

Ik speelde mijn vertrouwde Caro-Kann tegen David, en ik kwam op zet 9 al iets beter
te staan in de fameuze advance variation 3.c5, met slaan op c5, e6 en a3!?,
hoewel ik zelf afweek van bestaande theorie om voorbereidingen uit de weg te gaan.
In de eindstelling sta ik 2 pionnen voor (relatief gezien 1) en heb ik een beslissend
voordeel, maar er zaten complicaties in de stelling, dus besloot David wijselijk remise
voor te stellen, wat ik met 4 minuten op de klok jammer genoeg niet kon weigeren.

Tenslotte wint Hans de laatste partij van de dag tegen Jan van Leeuwen, in een eindspel
met hevige tijdnood waar een hoop magische dingen gebeurd zijn, en Hans wellicht
iets eerder en eenvoudiger had kunnen winnen. Maar hij speelde wel steeds door in
een stelling die wellicht remise was, ondanks de remisevoorstellen, en won.

Een echte man, die Hans, waren David en ik ook maar zo...

Ik zie trouwens net dat je me voor was Tim, dat vind ik laag van je, mits ik tenminste
details heb Wink
bezie het als een inleiding op het 'echte' verslag :p

Tim was er als steun voor de Zottegemse spelers? Smile

eerder als steun voor hun tegenstanders, maar het heeft niet geholpen ^^

eerder als steun voor hun tegenstanders, maar het heeft niet geholpen ^^

Aha, jij moet meer komen dan Smile

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Reply with quote
Ik kon niet klagen van mij partij, nog minder over het resultaat. De details zijn te vinden bij Roel zijn samenvatting. En inderdaad, als hij dit geweigerd had, dan ging de tijd redelijk fataal kunnen worden.

View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Reply with quote
Charlotte won al na een half uur (en kon gaan fuiven).

Frank won van Steven Soens.
Evy remise tegen de Stijn-killer van ronde 1.

Ik verloor van Samuel. Ik dacht: laat me eens van mijn voorbereiding afstappen op zet 11 omdat ik dacht een pionwinst te zien. Die winst was er wel, zij het van zeer korte duur want de pion bleek bijzonder vergiftigd. Uiteindelijk kon Samuel afruilen naar een einspel met L (zelfde kleur) en T met een pion meer voor zwart (en twee verbonden vrijpionnen). Kapot.

Gertjan speelde remise tegen Van Heirzeele (of hoe je dat ook schrijft).

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Reply with quote
Charlotte won al na een half uur (en kon gaan fuiven).

Frank won van Steven Soens.
Evy remise tegen de Stijn-killer van ronde 1.

Ik verloor van Samuel. Ik dacht: laat me eens van mijn voorbereiding afstappen op zet 11 omdat ik dacht een pionwinst te zien. Die winst was er wel, zij het van zeer korte duur want de pion bleek bijzonder vergiftigd. Uiteindelijk kon Samuel afruilen naar een einspel met L (zelfde kleur) en T met een pion meer voor zwart (en twee verbonden vrijpionnen). Kapot.

Gertjan speelde remise tegen Van Heirzeele (of hoe je dat ook schrijft).

Vanheirzele, daar was overigens het nodige geluk voor nodig (cf. partij) .

In de andere partij voor de A-reeks won Eric Vdw van Michel Deconinck.

Schaakclub Zwijnaarde
View user's profile Send private message
Reply with quote
Ach Frank wint van Steven Soens! Dat is tijdje geleden ! Hij zalwel tevreden zijn geweest!

Verder konden de resultaten toch wat beter! Maar we zullen pas oordelen als de partijen er op staan ;)

GJ Well done, lijkt me toch geen slecht resultaat !

Reply to topic Page 4 of 6

Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum