Caballos Forum Index
RegisterSearchFAQMemberlistUsergroupsfChatLog in
Reply to topic Page 2 of 2
Goto page Previous  1, 2
GERSTENAT: DE AFFICHE 15 MEI 2009
Author Message
Reply with quote
Mijn tornooi leek uit te lopen op een ramp!
Ik starte met een 2/4 door 4 mensen van zottegem te facen...Winnen van Charlotte ging nog, maar tegen Willem speeld eik echt slecht en wist nog remise uit de brand te slepen. Later verloor ik gewoon hard van Wouter, en daarachter kon iik niet eens winnen tegen Ben na veel gepruts van beide kanten :p remise dus.

Maar toen begon ik alles gte winnen! Gelukkig waren er genoeg ronden om alles nog goed te maken! Smile Ik kwam Glen tegen waar in plots won, Roel waar het op remise uitdraaide op het eerste bord en plots stond ik mee aan kop! Maar de voorlaatste ronde wist ik een goede stelling weg te geven tegen Tanguy Ringoir waardoor ik snel verloor. De laatste ronde kon ik een leuk motiefje uitvoeren tegen warfd waardoor ik eindigde op 7,5/11 Smile wat me nog een 4deplaats op leverde! ;) Zalig tornooi met super veel volk! Echt groot succes!

Post Eindklassement 
Het eindklassement staat op de website.

http://www.caballos.be/gerstenattornooi.html

Ik denk dat ik mag terugkijken op een geslaagd tornooi met goede resultaten tegen sterkere spelers en wss het meeste remises van alle deelnemers (Simon deed niet mee omdat hij tornooileider was waardoor ik een serieuze concurrent minder had). Surprised

Als je dat maar weet!

Het was wel een geslaagd tornooi, wel spijtig dat we zoveel vertraging hadden. Niet iedereen was daar gelukkig mee, vooral omdat het vrij laat werd. Misschien moeten we de volgende keer de inschrijvingen efficiënter laten verlopen zodat we vlugger kunnen paren, een iets grotere zaal zou ook al wat schelen want we moesten nog borden bijzetten en dergelijke.

Het was een zeer gezellig toernooi, met een net iets mindere afloop..

Mijn kleine vriend Robin Verbeke (ja van jullie club) was daar en moest nog eens opmerken dat hij mij nooit een toernooi zag winnen.
Die zeldzame momenten dat ik dan eens win is hij er natuurlijk niet. Dit was dus mijn kans het eens te bewijzen.

De eerste rondes verliepen vrij vlot, al probeerde Ben mij wel te truuken en te vlaggen de 2de ronde, maar dit werkte gelukkig niet.
Toen kwam de eerste der Ringoirs, Guy. Toen David mij vertelde dat ene Tanguy zou meespelen toen ik aankwam, was ik eens te
meer gemotiveerd deze jongen te verslaan en ging ik bijgevolg beter spelen. Bij gebrek aan Tanguy, moest Guy er aan geloven.

Vervolgens kwam Ward met zijn sterke verdedigingszetten. Ik offerde een kwaliteit voor een denk ik winnende aanval, maar
heb uiteindelijk op tijd gewonnen, al stond ik op dat moment wel goed. Op datzelfde moment verloor Glen tegen Tanguy,
en dat was natuurlijk onacceptabel. Hoe durft hij van hem te winnen op zijn verjaardag nog wel!

Volgende ronde was het mijn beurt om tegen deze jongen te spelen, met wit. Via zetverwisselingen kwam ik al snel een
bekende lijn (voor mij althans) van het symetrisch Engels terecht, en na 5 min was de partij beslist in mijn voordeel.
Mijn avond was al geslaagd.

Volgende ronde kwam echter Glen. Mijn sympathie verhinderde mijzelf van te winnen Smile, dus dacht ik voor de remise te gaan.
Na echter iets te veel tijd te hebben gebruikt om goed uit de opening te komen maakte ik met weinig tijd een vreselijke blunder
en kon ik meteen opgeven. Niet getreurd, Tanguy had remise gespeeld tegen Dirk Michiels.

Ik speelde de volgende ronde tegen Marc Ghysels, en dit verliep zeer vlotjes, omdat hij mij veld d6 in liet nemen.
Glen had verloren van Dirk Michiels, die ik de volgende ronde dan tegenkwam, terug op de eerste plaats.
Hij speelde zeer solide en ik kon - ondanks het hollands - geen aanval krijgen, en de stelling bleef gelijkopgaand
dus bijgevolg werd het remise. Niet getreurd dacht ik, mijn onderling resultaat tegen Tanguy zorgt er nog voor
dat ik eerste sta.

De volgende ronde stond mijn op dat moment nog sterkste tegenstander mij nog in de weg... Adrian.
Na een vage variant van de Caro te spelen, waar ik eerst iets slechter uitkwam, won ik plots een
pion, en was mijn paard sterker dan zijn loper. Mits ik weinig tijd had, ging hij zijn koningsstelling verzwakken
om mij aan te vallen. Ik ruilde de dames, stond goed, maar had 10 seconden tegen 23 seconden dus remise
leek me wel juist. Hierdoor stond ik een half punt achter op Tanguy... De volgende ronde won ik zeer
mooi van David, die 8 damezetten speelde om uiteindelijk terug op d8 te komen Smile.
Jammer genoeg won Tanguy met een chanceke tegen Adrian...

De laatste ronde offerde ik wat stukken tegen Geraard om uiteindelijk te winnen, maar Wouter wist niet
te winnen of te remiseren tegen Tanguy... Jammer genoeg dus een 2de plaats, en ik moest Robin dus
als het ware teleurstellen. Maar op zich, ik won van Tanguy, dus het toernooi is goed :p

Er wordt hier precies iemand geviseerd...

Je hebt wel winrar nodig om het uit te pakken.
https://download.yousendit.com/U0d4UXVpVnNKV1BIRGc9PQ

Oh ja, ze staan maar een week op deze website.

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Reply with quote
dan zet ik ze op de volgende site

http://www.flickr.com/photos/29166071@N05/

stuur de foto's dan eens door naar mij
dan zet ik ze op de volgende site

http://www.flickr.com/photos/29166071@N05/

Je kan ze toch downloaden? Alle foto's gewoon doorsturen duurt veel te lang...

Reply with quote
ja idd al verstrooid nog voor de examens beginnen - waar gaat dat eindigen?

in ieder geval, de foto's staan nu op de website

Reply with quote

En er is ook een geslaagde foto van een lichtjes aangeslagen Ben die ons nog iets probeert duidelijk te maken Razz

View user's profile Send private message
Reply with quote
En er is ook een geslaagde foto van een lichtjes aangeslagen Ben die ons nog iets probeert duidelijk te maken Razz

Later op de avond was Ben al helemaal aangeslagen. Dat was voor hij Charlotte, Frank en Geoffrey naar huis moest voeren Razz .

Kon het niet aan men hart krijgen om die mensen met een koord rond hun nek aan een boom ergens achter te laten langs de weg... btw ik kwam van een receptie en dat heeft mij de eerste helft van toernooi duidelijk goed gedaan. Van Roel wel verloren (die heeft zich niet laten vangen) maar daarna heb ik lekker half punt gestolen van Adrian, vol punt van Kjell, vol punt van Kurt van Wiele, halfje tegen Willem,... en zo kwam ik op bepaald moment met 5/7 te staan. Mijn sympathie voor de oppermachtige Glen kostte mij een vol punt, waarna ik van slag was en enkel nog een remiseke nam tegen Frank in de laatste ronde. (tja e4-e5 en die pionnen staan vast eh, dus een zuivere remise Smile) Mijn avond was geslaagd, de nacht was lang en de morgen deed behoorlijk pijn bij het opstaan.

Ik heb het u nog gezegd, Ben! Een liter water drinken voor ge gaat slapen en geen kater! Wink

Reply to topic Page 2 of 2

Goto page Previous  1, 2
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum