Het was een zeer gezellig toernooi, met een net iets mindere afloop..
Mijn kleine vriend Robin Verbeke (ja van jullie club) was daar en moest nog eens opmerken dat hij mij nooit een toernooi zag winnen.
Die zeldzame momenten dat ik dan eens win is hij er natuurlijk niet. Dit was dus mijn kans het eens te bewijzen.
De eerste rondes verliepen vrij vlot, al probeerde Ben mij wel te truuken en te vlaggen de 2de ronde, maar dit werkte gelukkig niet.
Toen kwam de eerste der Ringoirs, Guy. Toen David mij vertelde dat ene Tanguy zou meespelen toen ik aankwam, was ik eens te
meer gemotiveerd deze jongen te verslaan en ging ik bijgevolg beter spelen. Bij gebrek aan Tanguy, moest Guy er aan geloven.
Vervolgens kwam Ward met zijn sterke verdedigingszetten. Ik offerde een kwaliteit voor een denk ik winnende aanval, maar
heb uiteindelijk op tijd gewonnen, al stond ik op dat moment wel goed. Op datzelfde moment verloor Glen tegen Tanguy,
en dat was natuurlijk onacceptabel. Hoe durft hij van hem te winnen op zijn verjaardag nog wel!
Volgende ronde was het mijn beurt om tegen deze jongen te spelen, met wit. Via zetverwisselingen kwam ik al snel een
bekende lijn (voor mij althans) van het symetrisch Engels terecht, en na 5 min was de partij beslist in mijn voordeel.
Mijn avond was al geslaagd.
Volgende ronde kwam echter Glen. Mijn sympathie verhinderde mijzelf van te winnen

, dus dacht ik voor de remise te gaan.
Na echter iets te veel tijd te hebben gebruikt om goed uit de opening te komen maakte ik met weinig tijd een vreselijke blunder
en kon ik meteen opgeven. Niet getreurd, Tanguy had remise gespeeld tegen Dirk Michiels.
Ik speelde de volgende ronde tegen Marc Ghysels, en dit verliep zeer vlotjes, omdat hij mij veld d6 in liet nemen.
Glen had verloren van Dirk Michiels, die ik de volgende ronde dan tegenkwam, terug op de eerste plaats.
Hij speelde zeer solide en ik kon - ondanks het hollands - geen aanval krijgen, en de stelling bleef gelijkopgaand
dus bijgevolg werd het remise. Niet getreurd dacht ik, mijn onderling resultaat tegen Tanguy zorgt er nog voor
dat ik eerste sta.
De volgende ronde stond mijn op dat moment nog sterkste tegenstander mij nog in de weg... Adrian.
Na een vage variant van de Caro te spelen, waar ik eerst iets slechter uitkwam, won ik plots een
pion, en was mijn paard sterker dan zijn loper. Mits ik weinig tijd had, ging hij zijn koningsstelling verzwakken
om mij aan te vallen. Ik ruilde de dames, stond goed, maar had 10 seconden tegen 23 seconden dus remise
leek me wel juist. Hierdoor stond ik een half punt achter op Tanguy... De volgende ronde won ik zeer
mooi van David, die 8 damezetten speelde om uiteindelijk terug op d8 te komen

.
Jammer genoeg won Tanguy met een chanceke tegen Adrian...
De laatste ronde offerde ik wat stukken tegen Geraard om uiteindelijk te winnen, maar Wouter wist niet
te winnen of te remiseren tegen Tanguy... Jammer genoeg dus een 2de plaats, en ik moest Robin dus
als het ware teleurstellen. Maar op zich, ik won van Tanguy, dus het toernooi is goed :p